Vargod tag nummerlapp, annars kan jag tyvärr inte hjälpa dig

Dagens myt! Jag trodde att nummerlappar var ett väldigt svenskt system. Men icke! I charkdisken på supermercaton jobbar de så, och inte minst i sekreteriatet på universitetet. "Har du tagit lapp?" frågas det med uppspärrade ögon från skrivborden. "Sì sì" svarar jag. "Bene bene, varsågod och sitt", puh. 
 
Har alltså börjat registrera mig på universitetet. Många olika skrivbord skall det sittas vid, många dokument ska stämplas. Sen lämnas dokumenten värdigt över till mig. Vad jag ska med alla påskrivna, välstämplade papper med vet jag inte. Jag vet, om någon, var jag befinner mig.
 
Två gånger under förmiddagen har jag dock blivit ombedd komma tillbaka imorgon, för efter att ha stått och origamivikt min nummerlapp i en halvtimme är det visst fel på datasystemet, meddelades det med höjda axlar.
 
OBS TA ALLTID LAPP ÄVEN NÄR DET INTE ÄR KÖ!!!!
 
Har för övrligt hittat ett favoritkonditori där jag äter mig igenom sortimentet sakta men säkert. Servitörer i väst och spegel bakom bardisken, renputsat och mycket mycket gott...
 
 

Provar just nu Ferraraspecialiteten tandorin/tendore/tenerina, har glömt lite vad den heter. Mjuk chokladkaka, orgasmgod.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0