Inspirationskris!

Firar en månad i Italien på tisdag, och nu börjar förfrågningarna trilla in: 'laga något riktigt svenskt så vi får smaka!' Jaha? Som alltid när jag ska komma på något att äta tappar jag konceptet helt. Vad kan jag göra?!

Har än så länge kommit på korv stroganoff... Bygger ju dock på att jag hittar falukorv. Spagetti med köttfärssås känns ju en aning som en hädelse. Farmors biffar med potatis och sås kanske, men jag är ju så dålig på sås....

Och efterrätt? Smulpaj känns ju passande. Kladdkaka? Tänker att den finns inom alla kulturer, typ, här kallas den tenerina. Prinsesstårta måste jag ju göra någon gång, efter de säkert tusen jag faktiskt bakat under mitt lilla liv som konditor. 

Hjälp mig nu bakvänner, matmänniskor och husmödrar. Vad kan jag bjuda på?! Ledord: wow-faktor, imponerande, litet kök. 

Tack på förhand hälsar Vilsen ungdom

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jansons frestelse brukarbfaktiskt alla gilla

2013-09-21 @ 15:15:34
Postat av: Julia

Hemrullade köttbullar, potatismos m massa smör (o muskot) i, brunsås(gräddig) o rårörda lingon! Puss!

2013-09-21 @ 16:01:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0