Flaggfest i Ferrara

I lördags visade sig Ferrara från sin allra finaste renässanssida. Unga män i tights virvlade med flaggor för glatta livet. Sjukt imponerande konst som jag aldrig sett för. Tänk dig stora flaggor på en kvadratmeter typ, tre i händerna, en som du jonglerarar med med vaden, och en i luften som du väldigt snart måste ta emot. Typ så. Gick bananer och tog 200 bilder. Här är en utvald liten skara.
Orkester med blås och trumslagare
 
 
Spektaklet visade sig vara en viktig detalj i rivaliteten mellan stadens olika områden. Med jury och pokaler.
 
Ragazzon i mitten var bäst. Enligt mina inom ämnet tämligen ovana ögon.
 
Här är han igen...
 
 
Och här råkade jag visst fånga honom när han bytte om. Oops. Men så stod han mitt på torget också.
 
För övrigt vann han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0