Benvenuti a casa mia!

Jag har fått boende! Eller fått och fått, skaffat mig, genom enträget sökande. Och, njaa, jag har kanske inte skrivit kontrakt än, men har skakat hand med den gamla signoran som äger den. 
 
Och, hmm, jag kan kanske inte flytta in riktigt än, till slutet av september kommer mitt liv fortfarande se ut så här:
 
 
Men det är spikat och klart! Jag kan sluta ränna stan runt och titta på råtthål av olika utformning, och kan åka runt och se landet lite. Åker till havet eller Rom imorgon. Kan inte riktigt bestämma mig. Ack ack. Jag har det så svårt.
 
Några exempel på rum som inte riktigt nådde final:
Sött, men låg utanför stan. Granne med Lidl och en bilskrot. Grazie men nej grazie.
 
Så är jag hård också, inte ens detta föll mig helt i smaken: 
Trots att man så praktiskt kunde fälla upp sängen när den inte behövdes. Grazie men nej grazie.
 
Så här kommer jag dock leva mitt liv: 
(utan navkapsel på väggen. Nej faktiskt, den tillhör inte mina accessoarer)
 
Råtthål? Jo visst. Lite grann. Men mitt i stan, med fräscht litet kök, balkong, och en rumskompis jag träffat några gånger. Arkitektstudent från Perugia som redan lagat mat åt mig ett par gånger. 
 
Mmm, ja tack.

Skål! Proseccon är precis lagom kyld för att fira med.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0