Kul på Kastell

God afton. 
 
Just hemkommen från ett litet slott på en kulle, dàr jag spenderat halva veckan huttrandes inom de gamla tegelväggarna. Huttrandes, jo så kom kylan till Italien, som ett yrväder en aprilafton. Dimmigt och regnigt och ruggigt. Och inomhus lite sà där myspysigt dragigt sè det fladdrar lite i frisyren. Firade hela förra veckan med samma förkylning som samtliga andra i stan, och har sovit med känslan av att vara en isbit under endast ett tunnt lakan. Lakanfrågan är dock löst, köpte mig ett tjockt fint duntàcke i söndags. 
 
Men så tillbaka till Castello di Bianello. Med linjaler i högsta hugg har vi mätt minsta lilla skrymsle och antecknat såväl mått som eventuella sprickor och skavanker. Allt i restaureringskursens tjänst. Så känns också Italien som the place to be om man någon gång ska inventera gamla hus och antika tempel. Nätterna har spenderats i en jympasal. Likt små barn på läger har vi samsats i samma instängda luft, på knöliga fällihopsängar och med en stackars sönderstressad toalett att dela på 40.
 
Nu är jag hemma, imorgon åker jag med en annan kurs till Venedig. Lektioner har jag först nästa vecka, tihi.
 
 
Stètlig trappa ett måste nàr jag gòr mig ett hus i en framtid långt borta
 
Likaså en trompe l'oeil-takmålning

Arkitekter i tillfàlligt kontor.
 
Med kamera och långkalsonger, ej i bild
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0