Jullov. Eller?

Hemma i Stockholm nu. Arbetslös. Eller? Jo men så heter det ju. Jag har ju knappast jullov fortfarande...

Lite praktik i veckan kanske. Hoppas. Ringer strax och kollar runt.

Men förra veckan: julmys. De slappa tomma juldagarna som jag missade i julas tog jag igen hemma hos mamma. Madmen-marathon på tv, och jag snappade upp hela Solsidan-hypen och njöt mig igenom alla avsnitt på dagar och grät floder till förlossningen. Och hbt-kvällen icke att förglömma, med Patrik 1,5 och underbara Brokeback Mountain.

Och lite experimenterande: kan man göra maränger utan socker? Ja, en kärv äggmökdoft sprider sig i lägenheten under baket, och de är väl knappast vackert glansiga, men med lite mer övning och saltande kan jag nog hitta ett komplement till kokt/stekt ägg på mackan. Lite krispigt, lite fluffigt, här med sill och potatismos:



Och sedan bjöd ju trettondagsafton på en ordentligt bonnautekväll innan den Vita Månaden tog över mitt liv. Till Black Jack svängde vi våra lurviga likt en Bildt på Nobelfest, och på övervåningen discodansade vi som vore vi unga igen.





Puss puss puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0