Lika aktiv som om jag vore invalid

Myshelg! Efter släktkalas hos kusinbarnet William har jag mest umgåtts med mig själv. Tittade visserligen på tv med mamma igårkväll, men hon var faktiskt många mil bort. Idag suttit och tråkat framför datorn. Varför tar jag så mycket kort? Det betyder ju mest att det tar jävligt lång tid att sortera...

Och sytt lite och druckit en kopp te och tittat ut på regnet som föll från vänster till höger och unnat mig en massa chips. Nästa helg ska släkten stycka en gås! Eller åtminstone äta den. Vi har funderat på gåstårta på jobbet: kråskompott med svartsoppmousse. Men det ligger fortfarande på planeringsstadiet och lär nog där förbli.

När solen skiner in hos mig blir det discoljus. Tänk vad kul man kan ha med smaklösa prydnader.



För övrigt älskar jag Lasse Berghagen! Och hans gamla flamma Barbro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0