Sagan om när Ystad flyttade till Norrland.

Ystad denna fina sommarstad.

"Ha!" sade Ystad idag och visade sig vara värdigt en riktig liten snöstorm också! Det har yrt och fart i ett dygn nu och allt ligger som inbäddat i.. snö.. för att ta en enkel metafor.

Ikväll har jag en storslagen utflyttningsfest! Råkade visst bestämma datum samtidigt som en på jobbet gifter sig... Konkurrens.... Men vi blir en intim liten samling på åtminstone tre.

Nog om det, så här såg staden ut när jag vaknade imorse:



Och på bakgården väntade min cykel.... Tyvärr är det inte ens den första i bild utan cykel nummer tre som jag pustande och frustande pulsade ut på (is-) gatan.



Men det gick! Och så här glad och kisande var jag när jag kom fram till gymmet.



För övrigt, jag lagar Monika Ahlbergs wienernougat nu. Och kom just till insikt att nougat ser väldigt mycket ut som leverpastej! Fastän det knappt alls är samma sak.

Lev väl!

Erik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0