Onsdag kväll lite före torsdag

24 dagar kvar i Ystad. Minus 3.

Imorgon åker jag till Jönköping. Där väntar Farao i Diormobilen och hotell en natt. Helgen blir Stockholm.

Ska handla möblemang på Ikea. Bohag. Samboskap. Lite mer på riktigt men vi är ju ändå inte helt sambosar. Eller?

Idag såg älskade Anja min lilla lägenhet för första gången sedan hon hjälpte mig baxa upp mina grejer för ett par månader sedan. Fint sade hon. Min stora lycka är stearinljus. Man skulle kunna skapa mys av en spökbesökt grotta med lite rinnande ljus i gamla vinflaskor.

På tal om spöken, så här kunde det se ut när Farao besökte Ystad vid allahelgona:

Ja på riktigt! Det är en pumpa i fönstret! Fantastiskt fin och fyndad av Farao på en gård på obygden. Tyvärr var han bara glad en knapp vecka innan han möglade ihop helt och skrumpnade ner till en surpumpa och dog.

 

På jobbet förresten, imorgon ska vi nog göra makaroner (makaronger/macarons/makaroons)! Så här såg det ut när überproffset Andrew kom från überchoklad-Valrhona och tränade upp oss:

 

 

Mmmmm..... sov gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0