Jusnyltning

Så, check, julskyltningen avklarad. Men ja. Vad är det att ha egentligen?

Näbbiga barn säljer utspädd glögg till sina stackars fattiga föräldrar. Så de kan åka på skolresa till Ronnebys hmbygdsgård eller Malmös kommunala reningsverk (ja för alla barn bör väl uppleva flytande bajs i majestätiska bassänger innan de blir vuxna). Alternativt är det barnens stackars fattiga frusna föräldrar som säljer till de andra föräldrarna.

Sen kan man ju självklart shoppa: butikerna håller exklusivt söndagsöppet! Hurra, låtom oss vallfärda, gärna alla på en gång med vinterrockar och rullatorer och barnvagnar och annat som kan blockera vägen för våra medmänniskor.

Men min utflykt var inte helt meningslös. Jag åt några gratispepparkakor och handlade en liter fil på Konsum. Och Svensk Damtidning, med sitt välfyllda specialnummer om kronprinsessbröllopet. Nostalgi, tänker jag som om det var 30 år sedan och jag sitter i min stickfåtölj med käppen parkerad mot armstödet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0