Sommarnattens leende - Stadsteatern

Vinternatten utanför fönstret flinar väl på sin höjd lite hånfullt. Åt att jag imorse trodde det skulle vara plusgrader och skippade såväl mössa som långkalsonger, och förfrös följdaktligen både arsle och hjärna.

Men vid Sergels torg log sommarnatten ikväll, i Stadsteaterns uppsättning av musikalen som bygger på Bergmans film. Musikal, inte kan väl det falla Erik i smaken, undrar den obildade. Men se det passar som handen i handsken! Tyvärr var inte detta det bästa Erik har sett. Det var bra, underhållande och roligt. Men inte det bästa.

Men ack, Send in the clowns (eller här Ge mig en clown). Ack ack vilken vacker sång. Och Pia Johansson som sjöng var suverän tillsammans med Dan Ekborg, Yvonne Lombard (80 bast!) och en annan kvinna som jag inte vet namnet på.

Det låter väl bra? Ja! Det var bra sade jag ju! Men det lyfte aldrig riktigt. Å andra sidan föll en ridå ner och det blev spontan lagningspaus på 20 minuter.

Yvonne Lombard, det var andra gången jag såg henne live. Förra gången var för något år sedan, då hon åkte tunnelbana två säten från mig. I min research nu såg jag att hon har gjort stora insatser! - för choklad bland annat:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0