Mina väninnor har rest vidare


Så checkade jag ju in så i söndags. Österlens gästhärbärge, eller som vi från bygden säger: "Gästis". Det rummet jag hade bokat, på ca 8 kvm, var inte städat än så denna veckan får jag ha ett större rum. Så nu huserar jag över en egendom med två enkelsängar, en våningssäng och två fåtöljer. Skönt. 

Synd bara det ligger i källaren, men ett litet fönster har jag åtminstone...

Och också lite synd att alla avloppsrör passerar mitt rum på väg till bajsets sista hållplats. Men ingen går ju på toa mitt i natten åtminstone...

Igår var jag med på spontan syjunta med två madamer från Trollhättan, för andra kvällen i rad. De satt och stickade och jag sydde paljetter på en t-shirt och så tittade vi på en deckare och pratade om Österlenpärlor. Så mysigt så. Tyvärr åkte de vidare i förmiddags.

Frukosten, se där den ingår! Mycket mysig och puttinuttig. Som jag gillar det. 

Men nu är det snart läggdags, så först en liten nattfika.

Morotskaka från Olof Viktors, på mitt lite organiserat kaosiga avlastningsbord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0