En tvåportionssoppa till 13.

Igår var det nyårsafton.

Mitt uppdrag till festen var kakor och godis till natten. Det blev bland annat Monika Ahlbergs wienernougat och några marsipanhjärtan som blev grisar för jag kunde inte hitta hjärtformen.

16.00 igår eftermiddags ringde Rebecka och sade att det tydligen räknades med att vi skulle ordna med förrätt. En snabb kalkylering gav att inga mataffärer var öppna, vilket fick oss att kolla igenom våra skafferier. Rebecka hittade tomatsoppa. Perfekt till förrätt! Knorr är ju kvalitet, dock blir portionerna något små om 13 gäster ska dela på en förpackning för 2. Tur då att vi är smartare än smartast! Angelica kollade hos sig också och tillsammans hade vi tre paket krossade tomater. Lite vatten och grädde på det, vips så var det utspätt och lagom mycket. Succé.


Soppa


Ingredienser. Ett paket Knorrsoppa och lite krossade tomater.

Annars? Tack bara bra. Natten var lång och någonstans där i mitten blev det raketer och bubbel och cigarrer och skål skål gott nytt år. En del av Filips källare rensades till dansgolv och nittiotalsklassikerna avlöste varandra med Rednex och Haddaway och däremellan var det Madonna.


Jag är Madonna.

Och jag breakdansade också, med teknisk support från Rebecka.


Det kunde gått bättre.


Idag var det Trollkarlen från Oz. Fy vad tradigt den kändes uråldrig.

Nu ska vi äta gino. Nattnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0