-44 (på natten)

Stämmer vad jag hört? Är det riktigt svinkallt i Dalarna? Jag är från Småland och femton minusgrader är nog det kallaste min lilla kropp har varit med om. Kommer jag frysa näsan av mig?

Dessa frågor får sina svar imorgon, då jag tågar till Borlänge och snömassorna och kärleken.

Mina dagar i Älmhult är räknade för den här gången. De firades av med glitter och glamour och nyårsrevy. Väldigt roligt ibland och halvroligt ibland.

Slut är det nu med bortskämmande föräldrar och gratismat. Väntar gör svärmors domderande order och svärfars strängt vakande blick i ett mer främmande hus i en mer främmande stad.

Nej det är inte farligt alls faktiskt. Faraos föräldrar är väldigt härliga och verkar ha accepterat mig trots mitt småländska ursprung.

Godnatt mitt herrskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0