Snart ett stående inslag på Paris modevecka

Äntligen är den färdig!

Ett år efter att jag började sy om några gamla t-shirt för att se om jag kunde sy och samtidigt hittade en liten påse paljetter i min pappas tvättstuga är projektet "Förbättra passformen på en gammal tröja och sy paljetter i ett mönster" nu slutfört! Jag har lärt mig:

1 det är svårt att få till snygga sömmar i ringningen.
2 det tar inihelvete lång tid att sy fast paljetter!! Jag har väl inte riktigt arbetat effektivt i elva månader, men om jag skulle ta en timpenning på 100 kr och sälja tröjan skulle jag nog behöva ta en tre till fem tusen kronor. Spekulanter?


Närbild


Fönsterbild med brandkår i bakgrunden. Fullt ståhej vid grannhuset, och på Ystads Allehanda snackar de om att "gryningspyromanen" kan vara i farten igen! Mitt i en deckare kanske?


För övrigt, till vänster i fönstret syns min uppfinning "motboksljusstaken", dvs en samling av alla hushållets urdruckna vinflaskor med ljus i. Skapar mysstämning och håller reda på konsumtionen. Risken finns att lägenheten fylls med stearinljus...

Men åter till tröjan, vad var då råmaterialet? Nja jag har ju knappast köpt en famn tyg och måttat och mättat och syttat och sprättat, utan ursprunget kan tyckas vara ganska likt en t-shirt redan från början. Här en bild från en okammad mellandag innan nyår förra året. Till höger i bild plirar Diddi pillimariskt.



Slutligen, kommer jag någonsin använda tröjan?? Nja vete tusan. Jag är liksom ingen skräddare än men nu har jag faktiskt lagt ner massor av jobb så jag känner mig lite tvungen. Så pass på, nästa disco är det jag som movesar runt som ett guldregn.


Kommentarer
Postat av: mormor

Klart att du ska använda tröjan. Den är ju snygg. Ksnske något för nyårsafton. Ha det bra. Hälsningar mormor och morfar

2010-12-07 @ 13:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0