Vi är på väg, vi ska gå tillsammans du och jag

Den lite överentusiastiska rubriken ovan kommer från den klassiska tecknade tv-serien Den långa färden, med stjärnor som Vekling och en massa andra meningslösa djur. Tänk sommarlovsmorgon.

Imorgon sätter sig Farao i en bil och kör alla hundratusen milen ner till Skåne för en helg i kärlekens och de glittrande känslornas tecken. Pussipussigull. Nä men skämt och sido så ska det bli underbart. Vi har ju inte setts sedan han åkte till semester i Italien och jag beordrades på bögexil på Gärdet.

Så baka baka liten kaka på dagen, sedan kanske en liten loppistur med min nyåterfunna grundskolekompis Kajsa, och sedan bara vänta in den Dala-stripade Peugeoten. Curbits svepande mönster kommer färga Österlen i klara färger när Diors skyddsängel glider in. Och mitt hjärta kommer pumpa i normal takt istället för den känslomässiga stiltje som just nu råder.

Klockan är sen, och Erik ska snart jobba! Ha en trevlig natt någonstans.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0