Släktbesök och bär

Igår tokdog jag på jobbet (okej kvällstidningsrubrik varning för det ordet, Lotta Engberg gjorde för övrigt en Bluff-Chock! på sin lilla allsång i måndags). Blev helt övertrött och fick ont i huvudet. Varför? Jag antar att väckarklocka 05 fungerar ett tag, men då måste man sova ut ibland! Vilket jag knappast har gjort på ett par veckor. Så sov hela eftermiddagen igår och känner mig idag som en ny människa! Typ.

Finbesök på Olof Viktors idag när jag hade slutat mitt pass. Både mamma och mormor och morfar och mammas kusin Annika med följe fikade. Och jag. Sedan visade jag upp mitt fabulösa boende.

På söndag får jag flytta in i ett nytt rum på vandrarhemmet. Med egen toalett! Halleluja!

Mormor och morfar läser bakböcker.

 

Mamma är väldigt nöjd med sitt nya passerkort till jobbet. Men hennes jobb-id? Haha era lömska bedragare trodde ni att det skulle bli allmänt gods?!

 

Och nu har jag just ätit kvällens dessert. Efter dagens parad av kakdegsmakningar, mousseprover, vaniljhjärta och morotskaka passade det sig inte med någonting allt för gott. Så en liten kopp med vinbär blev alldeles lagom himmelsk. Och till skillnad från min brors bär så lämnar fåglarna vandrarhemsbären åt dess gäster.

Och vem skymtar under bären? Jomen visst är det min lilla älskling. Robyn, gumman, visst ses vi på Eriksdalsbadet den 27 augusti? Men snälla se till att ha din spelning, jag måste hinna med resan efter jobbet också!

Föresten, nej det är inte gräsmattegödsel i vinbären. Pärlsocker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0