Lillebror flyttar hemifrån.

Lillebrooor. Ba pa pa.

Så städade han till slut sitt skrivbord och dess lådor. Ut åkte gummiormar och bullerbynkassetband och bokmärken och annat som inte sett dagens ljus sedan långt innan de blev inaktuella för en äldre yngling.

Och det som skulle sparas sparades och det som skulle slängas slängdes och det som skulle tas med togs med. I söndags baxades allt in i en släpvagn och när den var full och mamma hade vinkat farväl med sin vita näsduk, rullade släpet ut från gården och ut från Hjortvägen och ut ur Älmhult.

Nu bor Martin i Göteborg. Konstiga tanke. Lille bror blivit stor.







Och jag har också flyttat! Bytt rum på vandrarhemmet. Upp från källaren med instängd luft och kalla nätter och avloppsledningar i taket och tre bäddar som inte används. Till ett rum med utsikt över gatan, sänglampor och bara två bäddar som inte används. Och egen toalett! Tänk egen toalett på rummet!

Hurra.

Nu ska jag vända på dygnet lite ett par dagar. Började 06 idag, börjar 12 imorgon. Sköööööönt.....


Kommentarer
Postat av: Marika

Hej på dig =)

Hittade av en slump din sida när jag sökte på Olof Viktors.. Jag och min mamma var och lunchade och fikade där igår. Vi åt bla en himmelskt god morotskaka..

Ni tänkte jag testa att baka lite själv.. Vet du vad där finns ovanpå kakan.. Philadelphia med nåt annat antar jag..



Snälla,, kan du hjälpa mig

Mvh Marika Svensson

2010-08-18 @ 12:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0