Inside a prison...

Efter en fantastiskt mysig helg brummade Faraos Peaugeot iväg från Glemmingebro Gästhärbärge för en dryg timme sedan. Ensamt.

Vi har höll oss i närheten hela helgen: började med vandrarhemstillagad middag i fredags, sedan loppisrunda igår följt av middag på Ingelstorp (på promenadavstånd) och några drinkar med familjen Ekdahl (ej den i Fanny och Alexander). Sedan blev det idag och efter frukost var vistelsen över för hälften av oss.

Loppisandet igår gav utdelning! Några möbler kan jag inte stoltsera med, ej heller fyndplagg, men jag utökade min samling meningslösa lp-skivor ganska rejält! Meningslösa eftersom jag knappast kan spela dem, men oh så fina omslag. Och en dag har jag en spelare också.


Från vänster: Kikki, Lena Ph, Lill, Lotta, Carola, och bakom den senare (en julskiva med kraftig "jag är er nya Messias" varning på omslagsbilden) skymtar Barbra Streisands burr. Framför skivorna två köksfynd: en ishink i glas och en potatispress. I bakgrunden Farao och en våningssäng som jag inte har använt.

Mer inredningsdesigninspiration:

Snygg-Farao i fulmiljö. I taket porlande avloppsrör från ovanvåningen, samt en taklampa (halvt över våningssängen). Fåtöljer i brun plyschsch som fint kontrasterar de mintgröna väggarna. Väggarna pryds av idel konstverk (som tyvärr inte syns i bilden), skapade av ägarens dotter vid en ålder av 8.

Regnet det bara öser ned, men nog bör man ta sig i kragen. Åtminstone en liten stund så kan man sedan med gott samvete burra ner sig i Glee på datorn.

Kommentarer
Postat av: mamma

Det var just detta Christina och Anna reagerade på, att du inte har någon grammofon (kom ihåg att uttala det sista o:et just som ett o, inte ett å!). Men hittade du inga snygga konvolut med snygga 80-talskillar som killarna i Style eller A-ha? :))

2010-08-08 @ 19:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0