Värnplikt i schlagerns tecken.

Snälla! Kan inte någon bara skicka in mig i lumpen illa kvickt!

Undertecknad är ett svårt fall av fallerande självdisciplin.

"Jobba på Erik!", säger jag på skarpen. "Alldeles strax, jag ska bara kolla Facebook. Det går så snabbt och så behöver jag ju inte fundera på det mer sedan", svarar jag. Men jag vet att jag minsann snart kommer sitta där igen!

Alternativt svarar jag "Alldeles strax, men det kan faktiskt ha hänt något viktigt. En snabb koll på expressen.se/noje bara så är det ur världen. Och aftonbladet.se/noje också, så där nu är jag redo"

Och utan att jag hinner invända: "men se nää, nu har det gått några minuter, det kan ju vara så att någon har uppdaterat sin statusrad". Och så fortsätter det och fortsätter. Det är inte bra med tre veckors uppehåll!

Lumpen för disciplin alltså. Eller kanske bara en saftig officer att ryta order åt mig här på plats?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0