Normal dygnsrytm på gång?

Ahh godmorgon!

Satte klockan på 16, men måste erkänna att jag snoozade lite. Nu har jag just käkat gröt.

Haft en underbar vecka inne i bageriet på Valhalla. Men jag måste säga att det sliter att köra nattpass! Har börjat antingen 24.00 eller 01.00 varje natt och sedan sovit hela dagen. Man blir lite rubbad, mest för att man inte fattar vilken dag i veckan det är eller om det var igår nyss eller om det fortfarande är idag eller vilken som är dagens tidning och varför är det så många fulla små människor på tunnelbanan?

Som tur var hade jag redan ställt om dygnet förra veckan. Skolresan i Madrid bjöd på runtspringande på muséer, skissande av katedraler, croissantsmakande och många sena nätter med cava och dans. Så jag var typ van att gå och lägga mig typ sju ändå.

Tre kulinariska upplevelser från Madrid (eller egentligen Segovia, den lilla staden som vi började i):

En liten tapasgrej med små små små ålar, som fisksmakande spagetti.

Semlor? Nästan! Typ söt bulle med söt grädde. Och så mycket florsocker att det puffade för varje tugga man tog. Gott!


Och paradrätten i staden: helstekt liten kulting! Smågrisarna kom in hela till vårt stora bord och kyparen började banka med en sned tallrik. Bonk bonk bonk! så var kultingen delad i mindre portionsbitar. Smakade typ fläsk. Faktiskt.

Ikväll blir det Almodóvar. Sedan ska jag sova. En natt! Hurra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0