Mental detox / mental breakdown

Detox. Dag 5/10. Fan.

Trodde det var nu det skulle bli enkelt. Men nej.

Jag har inga problem med måltiderna. Bönor, grönsaker, frukt, det äter jag ju till vardags mer eller mindre.

Men jag var förbi jobbet för att skriva upp mig på några tider nyss.

ÅH HERRE GUD!! Jag menar tänk dig, du är på paradiset på jorden med smördrypande stenugnsbullar och chokladstinna brownies och croissanter osv osv osv. Och din stränga mamma förbjuder dig att äta! (jaja du är en fri människa, nåja men det var ju faktiskt hennes idé från början). Och imorgon ska jag jobba! 8 timmar! Och dela ut godsaker till alla lyckliga människor runt om mig medan jag själv gråter blod inombords!

Det ljuva livet återgår på torsdag nästa vecka. Jag kommer vräka i mig av allt: kakor, smörkräm, kött, bearnaise, sprutgrädde och syntetframställda ballerinakex, och sprit. Undrar om det inte är dags att börja röka också, bara för att jävlas.

För det är väl precis det som är syftet med en detoxkur?

Kommentarer
Postat av: mamma

Håll ut! Klarar jag detta så gör du! Men så är jag ju inte ett sånt kakmonster som du. Hade nog haft svårare om jag skulle jobba på en pizzeria i 8 timmar...

2010-04-24 @ 17:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0