Skön biosöndag

Vaknade bredvid min Farao och regnet droppade. Visserligen utanför fönstret, men det droppade likväl. Det var ganska varmt för att vara november, och blåste inte lika mycket som igår. Men det var inte det jag skulle komma till. Jag skulle komma till att det var deprimerande miserabelt ute!

Vad passade då inte bättre, efter kaffe, juice, en äggmacka och en kardemummabulle (gissa om jag jobbade igår), än att spendera eftermiddagen i en mysig gammal biosalong. Vi såg en rulle (haha säger man verkligen så?) som visserligen har några år på nacken, men den var suverän! Vackert svartvit, och hade jag suttit i Oscarskommitén så skulle alla skådespelare ha nominerats till varsin statyett (vilket de också blev, utan min inblandning).

Elizabeth Taylor, ta-dah, till och med bättre än Pia Johansson i Stadsteaterns version. Taylor och Richard Burton:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0