Monika Ahlberg - botemedel mot gråa november!

Igår morse på väg till Trafikkontorets ritningsarkiv (hett):

Det kunde lika gärna ha varit idag, eller för två dagar sedan, eller tre osv osv osv osv osv. Förra veckan lös allt upp på ett konstigt magiskt sätt. Solen sken! Men efter en timme såg allt ut som vanligt igen. Allt är grått.

Och regnigt.

Men igår kväll tror jag jag hittade min humörhöjande drog:

Monikas Jul av Monika Ahlberg! Bilden är från hennes blogg, och jag köpte den röda. Matporr för en gourmand och julporr för en julnörd, i en härligt sensuell kombination. Igår satt jag bara och dreglade lite, men snart ska jag börja baka. Julljusstaken tänkte jag sätta upp ikväll, samt efter ett knappt års frånvaro låta julmusiken åter marchera in i iPoden. Carola och Chris Rea och Glasvegas och Mariah Carey mfl.

Nu har advent officiellt börjat!

Och på söndag inviger NK sin julskyltning.

Klart slut, nu ska jag rita kvarter.

(Monikas matiga blogg: http://blogg.alltommat.se/monikasmat/)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0