En annan tidszon

Så här i deadlinerstunder (va, var det någon som trodde jag skulle skriva något icke skolrelaterat nu??) inplanteras automatiskt en parallell tidsuppfattning på ritsalen. Jag gick från skolan för en timme sedan, för att hinna träffa Farao lite innan han åker på jobb en vecka.

Alltså 22.30. En söndag.

Och möts på vägen ut av flertalet höjda ögonbryn och frågande munnar. "Va ska du redan gå?"

Igår cyklade jag hem genom ett Stockholm i gryning. Det kändes konstigt nog normalare... Och Stockholm var vackrare än jag någonsin sett staden. Och senare under natten drömde jag att mormor och morfar hade köpt Slottet av kungen och jag fick hjälpa till att tvätta mormors mattor i kungens tvättmaskin. Sanndröm??


Staden från ett fönster på mitt våningsplan när jag hade kommit hem.

Och som en bonus: i denna psykkorridoren bor jag:

Tur att den har fått det pedagogiska namnet "Gul korridor" så att man kan hitta hem oavsett mental status.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0