Erik cha garik chosh kangläkajen



Vårväder!! För första dagen i år om ni frågar mig! Därför ett brett leende parkerat i ansiktet hela dagen.

Plus då att jag har haft nypiffade fräscha vita fina tänder.

Hos tandläkaren idag för att kolla en flisa som slogs av vid rånet för två veckor sedan. Fick en fin liten plastfyllning som de sade nog troligtvis inte skulle ramla av. Okej.

Trevliga tandläkare. Lite för trevliga faktiskt. För seriöst, hur pratglad är man egentligen när man ligger halvt bakåt lutande och med någon slags gummitampong som en enorm snusprilla under överläppen? Samt en liter saliv som man sparar på till hårdare tider.

"Så det är första gången du kommer till oss på Rosenlunds folktandvård?"

"Ga..."

"I fortsättningen, vill du gå på kontroll hos din gamla tandläkare eller vill du göra det här?"

"Go ashå eheshom a go i Hockhon gu, ä e ika gra ak a gåh hie. Ah our i Krakan hå e ä inke shå gånk."

Mmmm ja just det...

Sen när jag skulle cykla vidare till skolan i det fina vädret fick jag den brillianta idén att det kanske skulle löna sig att cykla Västerbron och Kungsholmen och Odengatan, tänkte att Södersjukhuset nog väl är ganska väster på Södermalm.

Och femtio trampande minuter senare nådde jag Arkitekturskolan.

Kommentarer
Postat av: mamma

Tur att ingen var hemma o hörde när jag högt försökte läsa vad det stod!!! Mycket skratt och flashbackkänsla av att vara hos tandläkaren... Kram

2009-03-18 @ 20:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0