Le Misérable

Studiebesök imorse. 07.00. Mycket inte roligt!

Och mycket snöigt. Jag hade ju lite tur i lördags, rånarna tog inte mitt SL-kort. För det hade jag ju varit duktig nog att slarva bort helt själv för någon månad sedan. 2500 kr, och jag hann åka med det i tio dagar.

Sedan dess har jag haft ett månadskort, men bestämde att mars skulle betyda cykling. Vår och cykel.

Inte iskall snö och cykel!!

Så jag var lite miserabel när jag kom fram till Kungsbrohuset för att titta på bygge med klassen. Sedan var vi ju ute i 90 minuter till... Så en uppmaning: ut och kör bil, tomgångskörning, ät nötkött, använda uråldriga vitvaror. Vad som helst! Bara den där växthuseffekten kan komma igång någon gång!


På Kungsbrohusets tak i fuktig kyla. Första gången med glasögon sedan blåtiran för övrigt. Förutom mitt Garbo-ryck att ha solglasögon i muliga måndags.


En trappa som säkert du skulle tycka om, mamma. Byggnadsställningskonstruktion med meterhöga luckor på sidorna. Och hål i stegen så man såg alla 13 våningarna ner...


För övrigt är cykeln inlämnad i eftermiddag. Tänkte skaffa en ny stänkskärm och på så sätt få en lite mer sofistikerad jackrygg.

Annars trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0