La famiglia besöker den Stora Staden

Besöksveckan har kommit halvvägs. Om fyra dagar stängs portarna åter till anstalten.

Idag har vi shoppat, delvis utan pengar. Jag har börjat ta fönstershopping till nya höjder. Är snart inne på fenomenet dregelshopping och får smacka och slurpa för att inte slemma ner butikernas ägodelar.

Annars har vi ätit mycket gott min arma mor, min lille bror och jag. Hemmalagade i lägenheten, picnicskrovmål på en rastplatsbänk med hänförande utsikt, och igår en riktig finmiddag på Riche med min älskade Farao. Restaurangen kör halva priset hela sommaren så ett sällskap bestående av 75% smålänningar kunde ju inte motstå.

Gott.

Gott.

Gott.

Och imorgon bär det av till Kungsträdgården efter jobbet. Pride-invigning med storheter som Marit Bergman, Detektivbyrån och Lill-Babs.

På tisdag kräkkavalkad på Gröna Lund.


Bortsett från bakgrunden, visst skulle detta kunna vara en rastplats utanför Ödeshög? Alternativt Ljungby.


Min bror Martin, aka Ryback i Riches stekos/stekar-doftande salonger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0