Din mamma!

Vilken härlig dag, lalalala lalalala lalala (källa: Pripps-reklamen)

Nej men idag har verkligen livet varit riktigt härligt! En sådan dag när allt man gör bara är skönt och roligt. I Frankrike kommer jag ihåg att jag hade en sådan dag när allt bara var maränger staplade på varandra. Då handlade det om sysslor som morgonpromenad i vårvärme, marknad i byn, salsakurs och en tur med 2CVn. Idag har detta hänt:

* Studiebesök på Whites arkitektkontor (för oinvigda tänk så här: är det inte Wingårdhs, då är det White. För ännu mer oinvigda: stort kontor där människor ritar hus). Intressant och sporrande för att bli färdig att jobba en vacker dag.
* Promenad i solen. Den där stora lysande grejen har verkligen en markant inverkan på mitt humör! Tittade in i några bagerier bara för att titta och kände hur jäkla kul det skulle vara att en vacker dag börja jobba. Som bagare.
* God lunch: hembakad fläskpannkaka.
* Kom igång med nya skolprojektet: att bygga ett konferensrum till ett budgethotell (vilket i och för sig lät grymt tråkigt nu, för att inte ens nämna "blädderblock")
* Och själva huvudrätten: teater på kvällen! Såg Allt om min mamma på Stadsteatern med Niclas. Helt underbart! Exakt rätt mängd teater för att inte bli för mycket, samtidigt mäktigt och gripande och roligt och lagom många kändisskådespelare. Bland andra Meg Westergren som jag annars bara har sett i kundtjänsten på varuhuset i Sunes jul. Vilket också det var en lysande rollprestation.
* Årets första semla i pausen!
* Som avslutning: en mumsigt god alkoholfri drink på en bar på Götgatan.


Till Martin: jag har pratat med statministern idag så vårat släktskap är officiellt avslutat. Det var kul så länge det varade.

Kommentarer
Postat av: Martin

trevligt och veta. tack och adjö :)

2009-01-16 @ 18:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0