Personligt rekord slaget med råge!

Jag fick 20 kr i dricks på jobbet idag! Kraftig ökning från den femma som tidigare toppade dricks-listan för mitt arbetsliv. Tyvärr följdes de givmilda 20 av en av de sämsta milkshakes jag gjort, glassen ville liksom inte lösa sig snyggt hur mycket jag än mixade. Kunden verkade nöjd ändå.

Men visst är det så, om man någon gång blir dricksad så blir just de pengarna så väldigt mycket värda? De gånger jag har fått kronor extra av någon kund, har jag alltid lagt dem i fickan och uppfyllts av en härlig "åh vad rik jag är!"-känsla. Precis som när man hittar pengar på gatan och förvandlas till en farbror Joakim med hökögon, i en fortsatt jakt att bli riktigt snuskigt förmögen. Det kan ju ligga en femma till och darra av ensamhet på trottoaren!

Någon annan som har en bra drickshistoria? Orimligt mycket eller något annat kul?

Hur som helst.

Jag har alltså varit tillbaka i glassbaren idag, efter många månaders paus. Troligtvis en av de lugnaste söndagarna i Gallerian, det verkar inte bara vara jag som har väldigt mycket lite pengar just nu. Italogubben Sergio var dock på bra humör, när han inte klagade över att kunderna inte var där alltså, och vit choklad/cocos och ananas var båda goda återseenden.

Nu ska jag återse Du levande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0