Om en after work-latte

Arbetsveckan avlsutades med en skönt flummig fredagsöl på en till skolan närliggande hotellbar. Klasskompisarna beställde öl och vin, och jag tog en kaffe. Vit månad nu, vilket så klart har gjort mig stört sugen på att ta ett glas vin.

Det är helt galen vad fokuserad man kan bli av att bestämma sig för att avstå från något en tid. Precis som när jag någon gång får för mig att äta nyttigt, kakor och choklad är ju det enda jag kan tänka på! Tre dagar efter att jag bestämde mig för en vit månad känns det som att jag har stått ut hur länge som helst, trots att vanliga vardagar knappast brukar innebära alkohol annars. Jag skulle verkligen inte påstå att jag har någon som helst alkoholproblem, hur kan då tillfällig nykterhet kännas så svårt?

Kan det ha att göra med de prutt- samt ölodörer man måste utstå på uteställen, och som man gärna tar sig an lite lagom salongsberusad?


Kommentarer
Postat av: MissC

(skratt) Ja det är väl psyket som roar sig..! ;)

Synd att du inte var på Montis idag.. Jag och sonen var där. Men kanske en annan ggn.

Ha det bäst imorgon. Och hoppas gubben är glad ;)

2009-01-10 @ 18:32:29
URL: http://missc.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0