Några mättade bilder om mitt liv just nu.

Förresten innan jag börjar: jag åker till Helsingfors imorgon! En färjekryssning över helgen med syfte att gäspa mig igenom Arkitektstudenternas årsmöte. Nåja, det var väl inte så inbjudan var formulerad, men för mig är resan huvudsakligen en gratistripp till Finland och chans att träffa människor från Sveriges andra arkitektskolor. Yksi kaksi kolme. Typsi.

Nu: Bered dig på en infospäckad bildtrilogi!

Mööörker!
Så här såg det ut i måndags. Strömmen hade som sagt gått lokalt i lägenheten på morgonen, och kvällen blev en mysorgie med tända ljus. Lägg märke till den stora gröna bollen på diskbänken. 3,3 kg vitkål, ett kap från Lidl!

Maaat. Snaaart! Eller?
Denna bilden är från igår. Fortfarande ingen ström. Men spisen fungerar ju så Filip och jag körde ihop en köttfärs och rotfruktsgratäng. Allt klart, sallad på tallrikarna och bestick på bordet, bara in i ugnen i femton minuter! Bara en detalj: ugnen var visst inte uppe i rätt värme än. Snarare ca 23 grader visade det sig. Sammanfattning: belysningen i badrummet fungerar, samt kyl, frys och spis. Inte ugn!


Så halv tio igår kväll gick vi ut på matjakt. Hittade en maffigt god indisk restaurang. Mmmm det dreglar inuti mig bara jag tänker på det... Förresten blir det nog stearinljus ikväll också, fastighetsskötaren har fortfarande inte hört av sig... Trots att det är tredje dagen i rad de lovar att fixa problemet. Jävla fucking kuk-Skrapan, för att halvcitera en modern svensk filmklassiker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0