Förläng helgen! Eller?...

Nu verkar det oundvikligen att denna söndagen är på väg mot sitt slut, likaså denna helgen. En lördag och en söndag som kändes lika mycket som en smygfis i rymden. Cirka två sekunder mellan fredag kväll och söndag dito.

Ni fattar. Det gick väldigt snabbt. Jobbade igår förmiddags och bytte östermalmsgubbarnas mynt och sedlar mot råglimpor och toscabitar. Sedan däckade jag skönt i sängen och njöt av bomull mot mina ömmande muskler (jobbet är verkligen som ett träningspass!). Efter många om och men och vel och ombestämningar åkte jag sedan på en födelsedagsfest på kvällen. Blandade apelsinjuice med cola och pratade med roliga människor och gav mig gäspande iväg i ren trötthet lagom till att folk började dansa.

Och idag har typ bara gått förbi utan att jag hann reagera.

Men att förlänga helgen med en dag, skulle det göra söndagen mer till en lördag? Eller skulle man behöva uppleva dubbelt så många av denna ångestfyllda, sentimentala och grådassiga dag?? För i så fall föredrar jag nog den helg som finns.

Nu ska jag sova snart tror jag. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0