Man har så roligt som man gör sig

Klockan halv fyra knäppte det i timern och adventsljusstaken tändes i mitt fönster. Då hade jag just ätit upp en tallrik ofrivilligt allt för salt frukostgröt som dessutom hade hunnit kallna då jag i en tvär hjärnvändning hade kommit på en annan tanke och glömt gröten på bordet några minuter. Och pennkrafsandet i intresseböckerna når ända in i mitt rum.

Det känns allmänt som en lite seg dag. Men snart ska jag nog klä på mig lite och göra ett kort gästspel ute i verkligheten. Kanske gå Götgatan upp och ner. Eller kanske gå Götgatan uppochner. Det hade varit spännande.

Sedan ska jag tvätta lite kläder. Och städa lägenheten. Jag ser fram emot det och jublar inombords.

Jo men mamma, du är ju faktiskt en mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0