Drramaaaaaaten

Idag var det teater på agendan. Otroligt, andra gången inom en månad! Kalla mig gärna Kulturell.

Det var Shakespeare-debut för mig: kåta gubbar, damer med planer, bortgifta döttrar och älvor. Gissa vilken pjäs och vinn en Plopp! (Se där, en chans för Martin, Katja, mormor och en diffus Anonym att utöka ploppkontot)


Det var lite rörigt, och för mig som helst ser en rollista med bara en punkt för att kunna hålla reda på intrigerna, så var det tufft för hjärncellen med hela scenen full av människor och underliga konstelationer. För stackare som gick i pausen kan jag avslöja att det missade en Mats Bergman iklädd kulmage och ullbyxor, och en Börje Ahlstedt med buske och clownnäsa.

Jag är nog lite kär i Stina Ekblad.


Men nu ska jag koppla bort mig för idag. Det är ju en dag imorgon också.


Och då ska jag bygga med Lego i skolan. Ja, vi är seriösa.


Typ.


Kommentarer
Postat av: Katja

Snart kan sluta äta lunch i skolan och leva på plopp då, för visst var det "Muntra fruarna i Windsor" du såg? :)

2009-02-19 @ 01:41:28
URL: http://zoet.blogg.se/
Postat av: martin

jag litar på Katja och gissar också på "Muntra fruarna i Windsor". Allt för att få en plopp!

2009-02-19 @ 11:03:22
Postat av: Mormor

Jag får väl lita på Katja och sälla mig till de











































































































































































Jag får väl lita på Katja och sälla mig till de "muntra fruarna i Windsor". Allt för att få en Plopp.











2009-02-19 @ 22:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0