Gott nytt decennium!

God morgon alla sjusovare och välkomna till en ny nyårsafton. Lik den förra i många avseenden, jag ska fira i Möckeln (en av Älmhults alla stadsdelar), jag kommer nog bära fluga, och jag har fått uppdraget att fixa lite fika/kakor/godis till efterefterrätten.

Imorse fick pappa och hans sambo julklappar. En tröja respektive müslibyggstenar i små söta påsar. Och igår var jag i storstan Kristiansstad och bytte lite klappar. En stekpanna till en annan stekpanna och en skiva till Madonna-dvd.

Vad hände innan idag? Jo som sagt firade jag jul i Österrike, på ett hotell tillsammans med min ex-aupair-familj med familj. Här är de samlade:


Bakre raden: uncle Warren, aunt Louise, "mamma" Rachel. Främre raden: cousin Guy, John-John och Marcus.

En närbild på Rachel à la Christmas Day:


Och mina före detta yrkesobjekt, John-John (nu sex år, i mina ögon två för alltid) och Marcus:


Sedan har jag ju faktiskt en egen familj också, här är en bild på mamma och Martin från julfikat den 27 när jag hade kommit hem:


Slutligen, missa nu inte att i eftermiddag klockan tre visas Sound of Music. Perfekt i bakgrunden när man bakar och sminkar och syr och dukar eller hur man nu sysselsätter sig en afton som denna.



Gott nytt år!!

Kommentarer
Postat av: mamma

En annan sak att göra denna gnistrande vinterdag är att sitta och vinka drottningliknande med nymålade naglar. Vink vink!

Snart in i duschen för att även övriga kroppen ska bli nyårsfin... (Shit, där skrapades lite nagellack av, fastnade mellan tangenterna!)

Gott nytt!

2009-12-31 @ 14:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0