Om julen och snoriga näsor

It may be winter outside
but in my heart it's spring

Så här, när det nästan börjar klinga lite bjällerklang i hjärnan, är det inte utan att man börjar tänka på lite julmusik ibland...Men just denna hade jag kunnat justera lite:

It may be autumn outside
and in my heart it's
autumn

and in my lungs

and in my throat

"Halsfluss" sade doktorn. "Ajaj" sade Erik. "Penicillin" sade receptet. "Ursäkta, du får inte glömma att betala" sade receptionisten. "Ajaj" sade Erik.

Jävla höst.

Jag menar, kan det bli mer motsatsen till härlig vår? På våren kommer plötsligt alla vackra människor ut ur deras vinter-iden. På hösten är det bara en massa snoriga näsdukar som kryper fram ur gömmorna.

Och de är inte vackra.

Jag är inte vacker.

Jag är ynklig.

Pfju.

...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0