Nå, flummigt?

Okej, få saker på Arkitekturskolan är väl direkt straightforward och genomlogiska. Men riktigt nöjd med mitt första projekt i tvåan, "paviljong på vatten":
En liten marknad i rostig betong
Fick någon gång i början en tanke på att göra en plats för en liten saluhall med fiskhandlare. Och varför då inte peta ner den lite under vattnet istället för att låta den bara flyta ovanpå. Så den blå platsen på modellen är vatten nivån, som går ca en meter upp på fönstrena.

Frågor? Skicka dem till mig bara! Investeringar? Också till mig.

Just det, materialet: rostig betong. Just det: rostig betong. Apcoolt.

Och så allt "ska man verkligen vara nöjd om man ska kunna gå vidare?", "hur ska jag jobba med den kritiken jag fått?", "varför hade Le Corbusier så konstiga glasögon?" och alla andra viktiga frågor. Men de tar jag hand om en annan dag, när jag är lite piggare...

Måste bara visa en skapelse till:
Maat
De matlådor jag hade med mig i måndags morse, redo för ett långpass på skolan. Tre luncher, en sallad, en fruktsallad och tre små bitar kladdkaka. Och allt var slut när jag segade mig hem på tisdageftermiddagen...

Och nu ska jag sega mig i säng. Natti.

Kommentarer
Postat av: Filip

snygg tycker jag :)

2008-09-28 @ 22:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0