Fräsch så in i bänken.

Nu kom jag precis hem. I varma långkalsonger och en kofta jag har sovit i. Med ett lösskägg som sitter på sniskan och shit-va-varmt-det-blev-när-man-kom-in-svettpärlor i pannan. Känner mig som en liten ädelsten som glittrar av fräschhet.

Min önskan just nu: en dusch.

Men.

Jag har ett uppdrag. Som passar sig bra att utföra innan man duschar. Jag har nämligen köksvecka i korridoren. Detta betyder att en viss del av söndagen måste ägnas åt att:

1. Sopa golvet i korridor och kök.
2. Placera vår samling av dammråttor i ändamålsenliga burar.
3. Ta ut "återvinningen"
4. Upptäcka att någon även denna vecka har lagt en massa plast bland kartongförpackningarna.
5. Stå i ute i regnet och sortera kartong och plastförpackningar.
6. Upptäcka att någon även denna vecka har "glömt" att skölja ur förpackningarna.
7. Känna hur gammal juice rinner längs armen.
8. Upptäcka att även denna vecka så har bananflugekollonin utökats.
9. Klökas lite.
10. Fira att detta var min sista städdag i korridoren!
11. Komma på att jag har glömt torka golvet.
12. Torka golvet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0