Eftermiddag i söderläge.

Höstsolen strålar målinriktat in mot bortersta väggen i lägenheten. Värmer upp tapeten. Sjunker några decimeter och börjar bränna mot påslakanet. Bränna bränna bränna.

Och jag vaknar flåsande och stånkande som en smällfet oxe. Mysbyxornas varma bomull klibbar och flufftäcket känns som en liten portabel hemmabastu.

För ett ögonblick får jag en flashback och tror att jag är tillbaka i ett morgonvarmt tält i Arvika. Men det är jag inte. Och den sjunkande febern pärlar ytterligare några svettdroppar i pannan på mig.

Jeeepp, hemmasjukling igen. Har som mål att vara frisk max en vecka i taget hela hösten. Har hållt löftet bra hittills.

Paris då? Jodå satt som en smäck (eller basker?). Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Daniel

ojojoj krya på dej nu! Ullsockorna på!

2008-10-24 @ 00:05:36
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0