Äkta kärlek....

Tyvärr. Nisom ville läsa en romantisk text om kramar och promenader och mys och geléhallon får nog läsa vidare någon annanstans.

Här blir det råare. Hårdare.

Naket.

I början tyckte jag det var konstigt. Vad var meningen?

Nu har ett drygt år gått. Och jag älskar det mer och mer.

Ett koncept som gick igenom hela vägen. Ingenting är i vägen utan allt följer tanken.

Från en vinkel en mörk vägg av metall. Från ett annat håll en inramning av Engelbrektskyrkan. Och på nära håll en kaxig koloss mitt bland Östermalms traditionalistfascistoida bostadskvarter.



Utfrån och in, ingen ornamentik och inget som döljer det som håller upp. Brutal betong



En frisläppt råhet som tillåter. En byggnad som går att påverka och bearbeta. Men den rör sig inte en millimeter.

Så vacker. På sitt eget sätt. Andra åsikter?

Kommentarer
Postat av: Musse

Pluggar tredje året nu. Så ja, lite mindre än två år + diverse sabbatsår. Sexig beyggnad du går i. Pluggar också i Arkitektur och Väg och vattenbyggnaden. Inte lika grå, lite mer tegelstensröd skulle jag säga. fan

2008-10-08 @ 16:55:51
URL: http://mzahra.blogg.se/
Postat av: Anonym

du skämtar va??? den är ju jätteful!!!

2008-10-08 @ 22:38:21
Postat av: martin

inte snygg. möjligen ful för att skapa diskution. så långt kan jag sträcka mig. men inte snygg. inte än, inte. men tyck du så om du känner för det.

2008-10-23 @ 21:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0