Var bor jag?

Jo jag har en lägenhet i en 25-våningars stuga på Södermalm. Det vet ju förhoppningsvis i alla fall jag. Men jag kom på, då jag gick en promenad runt kvarteret (dagens pärs) att jag inte lagt upp några bilder från flytten.

Först och främst en rungande applåd och några champagnepoppande korkar till Kennet, som lyckades galant med tetris-uppföljaren "Få in alla Eriks ganska många prylar i ett ganska litet släp":



Sedan tog vi hissen (jo) upp till lägenheten. Vy mot "köket" (dvs ena väggen av rummen snarare):



Ganska tomt. Vilket det fortsatte vara i ca 2 minuter, varefter det snabbt fylldes till bredden av bråte, och omöjliggjorde boende första natten.

Efter några dagar var fönstrena fortfarande inramade av lådor:



Slutligen lite bakgrundsfakta. Skatteskrapan byggdes 1959 och var då Sveriges högsta byggnad. Och ack så vacker, enligt denna bilden från 1981 (nej jag har inte tagit bilden):



Huset är även idag en av världens högsta byggnader, vilket framgår av diagrammet nedan:



Slut för idag tack för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0