Några hundra år tillbaka...

Nja kanske inte riktigt. Men på grund av vissa saknade sladdar och viss avsaknad av ork inför installation, så saknar mitt hem både tv och dator för tillfället. Istället ägnar jag höstkvällarna åt knyppling och korsord och korvstoppning och skördetröskor. Samt inser hur läskigt beroende man är av grejer med skärm.

Datorn går ganska bra. Kollar mejlen en gång om dagen och inser att jag faktiskt inte går miste om några viktiga nyheter. Men tv? Vad gjorde man som singel innan den var uppfunnen? Det märktes tydligast i söndags: saknade familjen som just lämnat stan, saknade korridoren och gemensamma middagar, och saknade bakgrundssorl och mållöst zappande. Sorgligt hur en saknad eladapter kan förändra livet!

På tal om inget och allt, flytten gick bra. Vi var väl lite sega, mamma, Martin och jag, och väcktes av att släpchafför Kennet stod utanför huset. Sen hivades alla mina dyrbara respektive meningslösa ägodelar ner i flyttkartonger och skapade ett intressant pussel när vi väl hade kommit fram till den lilla ettan 45 meter över Götgatan.

Nu har jag hittat besticken så jag slipper äta mjölklös gröt med grillgaffel.

Samt köpt mjölk så jag slipper äta mjölklös gröt.

Livet börjar alltså ordna in sig i lite normala mönster igen.

Nu ska jag rita ritningar med ett glas vin från onsdagsbaren bredvid skisspappret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0