Husbak

Okej, att jag bakar en kaka en lördagskväll är väl inte någon sensation. Igår bakade vi dock ett hus, förberedelse till Arkitekturmuséets årliga tävling.

Blev mjöligt, kladdigt, trångt och underbart. När det var dags att sätta ihop blev det också sockerklibbigt och lätt knäckigt. Hur huset blev avslöjas inte än, delvis pga hemlighetsmakeri och delvis pga kassa bilder. Vi har nog litegrand att slipa på fortfarande också...

Men en liten detalj kan jag bjuda på. Erkänn att man riktigt kan känna pepparkaksdoften och smulorna under sockorna...


Kommentarer
Postat av: martin

nej jag är ledsen jag känner inte det :S det var för mycket knäck o för lite pepparkak på bilden. bilder med mer pepparkak önskas :)

2008-11-23 @ 18:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0