Glad Pask!!

Allt ar som det ska har. Fortfarande vinter i Monflanquin betyder mestadels stangda restauranger och blyga invanare. Marknaden fin som vanligt dock. Kopte vin, notpaj, och lite till, samt fick ett burk honung fran min kompis honungstanten.

Karaktarerna finns kvar. Jean-Pierre med leksaksaffaren och varldens kanske snabbaste franska; Jean-Claude med sin vinsamling; Jean-Sebastian som ivrigt driver sin tvalfabrik med frun, och vaaldigt garna pratar om den; engelsmannen med dotter i Marcus klass, alltid med sina beiga shorts pa sig; restaurangagande svenskan som tittar undan nar man gar forbi. Osv, osv. Jag har saknat dem!

Men det kanns underligt att vara har. Det ar ju semester, for allt ar lugnt och skont och gott, och annurlunda. Men samtidigt kanns det som att jag bara ar tillbaka i vardagen, den for ett ar sedan. Eller? Jobbar jag? Ar jag barnvakt? Gast? Helt enkelt nat mittemellan.

Men men, jag njuter och har det bra. Nasta gang ska jag dock komma  hit lite senare pa aret, fortfarande ganska kallt och ruggigt har.

Det snoar iaf inte;)

Ska se Babel nu. Film. Kram pa alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0