Säger man rollerblades nuförtiden?

Min cykel är i Stockholm.


Jag är här.


Mitt transportmedel: inlines.


Det fungerar faktiskt riktigt bra för det mesta. Med ett par vanliga skor kan man inlinesa till muffinsbak, grillkväll hos mamma och lite allt möjligt. Vid vissa tillfällen är det dock inte lika praktiskt:


1. När man med en full bag och en plastkasse flyttar över sig från mamma till pappa för en vecka.

2. När man bara ska inom affären på vägen. Sätta sig utanför, snöra av snöra på, och sedan gå runt på Konsum med två ytterst osmidiga hjulförsedda pjäxor.

3. När man just varit ute och sprungit för första gången på några månader. Igår var jag ute i 40 minuter, sedan in och duscha och ut på inlines. Inte smart. Benen kändes som spagetti. För långt kokad spagetti. Så att det inte är något tuggmotstånd kvar. Nästan så det börjar soppa ihop sig. Och någon har glömt saltet. Och det har stått och väntat, färdigt, lite för länge. Så att det klistrar sig. Det är inte gott.

Annars är det bara fint.

Jag har ett tält!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0