Det var en gång en fest på Rådmansö

Grattis Axel som hade kalas med övernattning i en stuga utanför Norrtälje igår. Tema helvetet: med bl a talibaner, kubaner, flugsvampar och hippies. Själv var jag Brolle jr. Såklart. Riktigt riktigt kul! Aningen dekadent. Trivsam detalj: jag vaknade fyra av att folk satt och åt spagetti och köttfärssås. Gick runt i huset bombsäker på att det var eftermiddag tills någon förklarade att det var nattamat snarare än lunch som serverades. Det finns nackdelar med analoga klockor.

Var nära att jag inte kom till festen alls. Jobbade till två, rusade till busshållplatsen efter klädbyte hemma. Bussen kom. Och körde snabbt förbi. "Ehh tack?" tänkte jag. Samt "shit hur gör jag nu?!" Det var nämligen en två timmars bussresa, med ett byte i Norrtälje. Ett byte som klaffade ungefär två gånger per dygn. Till slut, efter att bland annat åkt Norrtäljebussen tre gånger i olika riktningar, fick jag bilskjuts av en snäll mamma.
Tror det hette Gillansringen eller nåt...
Brolle gav upp under en period, gick av bussen, över motorvägen, och accepterade att det inte skulle bli någon fest. Här sitter han och jammar lite på busshållplatsen mot stan, vid nåt ställe mellan Stockholm och Norrtälje. Många träd omkring.
Gitarr och en shejk
Men till slut kom han i alla fall dit! Här med en anonym oljeshejk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0