Andra dagen på Konsum

* Konsums kunder är lite gnälliga över vädret tycker jag. Förra gången, för två veckor sedan: "Hu vad varmt det är", "Ja det är ju fruktansvärt". Nu: "Ja någon mer sommar får vi nog inte", "Nä usch så kallt och blåsigt det är". Nöjda någon gång?

* Apelsiner: 4389. Färskpotatis: 4833. Småfranskor: 1341.

* Mina arbetstider är de ultimata för att minimera chansen till övrigt liv. Börjar 14.00, dvs hinner precis vakna, träna och käka lunch. Slutar 20.00, dvs hann precis så jag bara missade halva Allsången. Andra dagar jobbar jag till 22.15. Skönt, bara byta om och sova sen.


PS. Midsommar var kul. Snabbgenomgång: Vattnet i Norjeboke: 17 grader. Inte alltför enormt kallt. - - - En grillmästare skall snart flytta till Stockholm. - - - Jag vet vad en off-side är. - - - Pappor har försäkringar. - - - Mackor och vatten är gott på morgonen. Geisha-glass också. - - - Blev inget Loshultsdansande dock.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0