Summa sumarum - en värmländsk musikodyssé

Nu har jag: 1. Duschat. 2. Sovit en hel natt i en torr, sval och lagom mjuk säng. 3. Ätit gröt.

Börjar nästan bli normal igen. Har till och med slutat slänga skräp direkt på marken. (Som Mattias sa: "det måste ju kosta flera miljoner att städa upp här!" när vi gick över campingområdet igår.)

Några viktiga fakta som måste delges världen:

* Musiken var överlag grym. Bäst:

#1 Robyn!! Jag blev så jäkla kär. Kaxigare och snyggare finns inte. Och låtarna lyfte tältet, man hann inte ens andas under hela timmen hon spelade.
Också #1: Kent. Tätare show än jag nånsin sett. Hade varit ensam etta om jag inte hade inlett konserten så långt bak som jag gjorde.
#3 Håkan Hellström. Man blev glad av hela bandet.
#4 Familjen. Måste nämnas. Klart roligaste spelningen, när vi dansade som galningar och sjöng med på skånska.

* Vaknade vid niotiden varje dag. Direkt i vakningsögonblicket slogs man av en otäck sovsäcksklaustrofi och letade sig störd efter alla dragkedjor innan man till slut kom ut i luften och var fri från den solvärmda bastun.

* Alltså superväder! Förutom i lördags eftermiddag. Då kom det en regnskur. 30 minuters skyfall. Tyvärr hade jag varit lite slarvig med att fästa yttertältet. Tyvärr hade det blåst av av en vindby när vi kom fram till tälten i regnet. Tyvärr hade det då regnat in en aning. Fem centimeter vatten. I. Hela. Tältet. Det blev en blöt eftermiddag, kväll och natt på alla sätt.

* Vi skapade en fyramanna kazoo-orkester som lätt hade vunnit en Grammy med sina covers på diverse festivallåtar. Bäst blev en Slagsmålslubben-blippetiblopp-låt.

* Gårdagens bussresa färgades brun av årtiondets mest utvecklade bajshumor. I den ytterst finstämda leken "byt ut ett ord i filmnamnet mot "bajs" föddes alster som "Bond: mannen med det gyllene bajset", "Mannen som kunde bajsa med hästar" och "Bajsa den som Beckham". Fenomenaliskt roligt för oss åtta längst bak, mäkta sorgligt för de andra stackarna på bussen.

* Avslutningsvis var det jag som förklarade tre finnar på kinden som "mitt namn i blindskrift. Ifall någon blind skulle vilja veta vad jag heter". Lät så logiskt för mig just då.

Snipp snapp!


Kommentarer
Postat av: Sander

Japp det har jag! Var du också där?! Vi kanske sågs?;) Var skitkul, vad tycker du själv?

2008-07-07 @ 15:26:00
URL: http://samunia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0