Här är ditt liv Erik - i fem gånger hastigheten

Vad som händer/har hänt i den närmaste samtiden:

* Åkte på den traditionella Österlenrundan med mormor, morfar, lillebror och kusinerna förra helgen. Blev en ganska kort runda, eftersom alla var tvungna att vänta på mig typ en timme. Vi besökte nämligen Kivik Art Centre, och som begynnande arkitektnörd var jag tvungen att uppleva David Chipperfields spännande fyrkantiga betongpaviljong. Lägger upp en bild snarast.

* Schwarzkopf-kompisen Gabriella var här i tisdags och onsdags och fick testa småländskt byliv (även om Älmhult var en metropol jämfört med den två-hus-och-en-grusväg-situation hon hade väntat sig). Hoppas du har läst hennes upplevelser, länk i ett föregående inlägg. I onsdags åkte vi sedan till Helsingborg med Martin och såg en energipumpande Håkan Hellström och ett annat energipumpande (om än aningen mörkare energi) Kent. Mycket bra!

* Firade mormor i lördags. Åt goda strömmingar nära Simrishamn och sedan bjöd jag på tårtor och Martin på en eldshow. Fattar inte. Lilla lillebror sprutar eld.

* Och idag var det Konsum igen. Hjälpte fler rullator-babes hitta majonäs och skorpmjöl och grillade grillkryddedränkta revbensspjäll. Som vanligt alltså. Nu bara två veckor kvar, sedan semester. Eller? Var? Här? Mallorca? Hawaii? Öland?

* Nu ska jag borsta tänderna. Min borste är grön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0